i continue testing with Phoca Cart and have noticed a problem.
I have created a test customer with the email address tester1@example.com.
After the first test order I logged in with the user and changed the email address in the frontend. The change is also applied and displayed correctly in the checkout.
However, when completing the order, the mail is sent to the old mail address. In the backend under the order data, the old mail address has also remained. But in the backend under the customers, is the new mail address.
It looks as if the new mail address is not completely taken over.
[German]
Hallo,
Ich teste mit Phoca Cart weiter und habe ein Problem festgestellt.
Ich habe einen Testkunden mit der Email-Adresse tester1@example.com angelegt.
Nach der ersten Testbestellung habe ich mich mit dem Benutzer eingeloggt und die Emailadresse im Frontend geändert. Die Änderung wird auch übernommen und in der Kaufabwicklung korrekt angezeigt.
Beim Abschließen der Bestellung wird die Mail jedoch an die alte Mailadresse gesendet. Auch im Backend unter den Bestelldaten ist die alte Mailadresse geblieben. Aber im Backend unter den Kunden steht die neue Mailadresse.
Es sieht so aus, als ob die neue Mailadresse nicht vollständig übernommen wird.
customer profile

customer profile edit

checkout with new email

email to customer old mail-address

order in backend with old mail-address
